25 Ekim 2014 Cumartesi

İMAM BAYILDI

Soğan ve sarımsakları hazırlayın

Soğanları soyup ortadan ikiye kestikten sonra ince ince dilimleyin. Sarımsakları soyun ve ince ince kıyın.

2. Adım
Patlıcanları hazırlayın
Patlıcanları, saplarını koparmadan soyup ortasından yarın. Acılığını katbetmesi için tuzlayıp 15-20 dakika kadar bekletin.

3. Adım
Domatesleri hazırlayın
İki adet domatesi, kabuklarını soyduktan sonra küp küp doğrayın. Diğer domatesi de uzun ince parçalar şeklinde kesin.

4. Adım
Biberleri kesin
Biberleri dikine keserek çekirdeklerini çıkarın. Yarısını küçük küçük doğrayın, diğer yarısından da uzun ince parçalar kesin.

5. Adım
Malzemeleri pişirin
Tencereye biraz zeytinyağı koyup soğan ve sarımsakları, bir tatlı kaşığı şeker ekleyerek pembeleşinceye kadar kavurun. İnce doğranmış biberleri, domatesleri ve domates salçasını ekleyerek karıştırın. Bir miktar tuz, karabiber ve bir su bardağı su ekleyip 1-2 dakika daha pişirin.

6. Adım
Patlıcanları yıkayın
Patlıcanları yıkayıp üzerindeki tuzdan arındırın. Sıkarak sularını iyice akıtın.

7. Adım
Patlıcanları kızartın
Tencereye ayçiçek yağı koyup kızdırın. Patlıcanları kızartıp, içine kağıt havlu yerleştirlmiş bir tabağa alın.

8. Adım
Malzemeleri koyun
Patlıcanların ortasını bir kaşık yardımıyla açıp, hazırladığınız malzemeyi doldurun. Önceden hazırladığınız domates ve biberleri patlıcanların üzerine koyun ve iç malzemesinin suyundan ekleyin.

9. Adım
Fırına koyun
Fırını 175 dereceye ayarlayıp ısıtın. Patlıcanları fırına verin. 15 dakika pişirdikten sonra fırından çıkarın.Yemek soğuyunca uzerıne sızma yağ gezdır servıse hazır.Afıyet olsun
MALZEMELER
5adet orta soğan
4 adet patlıcan
1yemek kaiği sıvı yağ
2 adet domates
2adet sıvrı bıber
tuz
kara bıbe
rKAYNAKhttp://www.nasil.tv

0 yorum:

gönlümden geçenlere bakın

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

bannerımı alırmısınız?


p>”"

gönlümden geçenler

gönlümden geçenler