27 Ocak 2016 Çarşamba

MİLFÖY HAMURUNDAN POAÇA

EV YAPIMI MILFÖY
:Malzemeler:1 bardak buz gibi soğuk su      (ben ıkıser olçu yaptım 6 bardağa yakın kullandım)
  1. 1 yemek kaşığı sirke( ıkı ölçek
    1 kaşık zeytinyağı( 2 olçek
    tuz
    150 gr tereyağı(    2 olçek
    Yapılışı:
    • Tereyağ hariç diğer malzemelerle ele yapışmayan orta sertlikte hamur yoğurdum. Çabuk davranmak lazım el ısısından etkilenmesin.
    • Dolapta 15 dakika kapalı streçe sarıp dinlendirdim.
    • 1 cm kalınlığında  yuvarlak  açıp tam ortasına dolaptan yeni çıkmış yağı dilimleyip koydum.
    •  
    • Önce üçe katladım sonra oluşan uzun dikdörtgeni tekrar üçe katladım.
    • Yine sarıp dolapta 1 saat dinlendirdim.
    • Sonra tekrar açıp, önce üçe sonra dörde katladım. Bu işlemi her seferinde hamuru dolapta 1 saat dinlendirmek  kaydıyla üç kez daha yineledim.
    • Sonra hamuru 3-4 milim kalınlığında açıp karelere kestim.      
    •  
    • Aralarına peynir, maydanoz koyup, üzerine yumurta sarısı sürüp fırınladım. Yumurta akını peynire karıştırdım.
Milföy hamurunu  yüksek ısıda pışırılır kabarması için
,Afıyet olsun
not:hamuru fazla yapıp dondurucuda saklıyorum

0 yorum:

gönlümden geçenlere bakın

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

bannerımı alırmısınız?


p>”"

gönlümden geçenler

gönlümden geçenler