30 Eylül 2007 Pazar

sevgi

Bir gün genç bir kadın evine dönerken kapının önündeki bahçesinde üç tane yaşlı adamın oturduğunu görüyor: - Hoş geldiniz. Dedeler alıyor selamını. Kadın içeriye davet ediyor: - İçeriye buyurmaz mısınız? - Sağ olasın, kocan gelsin ondan sonra gelelim. Kadın meraklanıyor ama bir şey de sormadan içeriye giriyor. Yarım saat sonra kadının kocası, küçük kızlarını okuldan almış olarak eve geliyor. Bakıyor ki bahçede üç dede muhabbet ediyor. Merakla selamlıyor. - Hoş geldiniz. Buyurmaz mısınız? Dedeler selamı aldıktan sonra sırayla konuşmaya başlıyor: - Ben Para’yım. - Ben Başarı’yım. - Ben Sevgi’yim. Adam durumu anlamaya çalışırken bir dede diyor ki: - Hangimizi isterseniz içeriye o girecek. Adam çok şaşırıyor ve şöyle diyor: - Eşime de danışmam gerekiyor. - Elbette danışabilirsiniz. Adam kızıyla birlikte içeriye giriyor ve karısına soruyor. - Dışarıda üç dede var. Birisinin adı para, diğerinin adı başarı, bir diğerinin adı da sevgiymiş. Hangisini seçersek eve o gelecekmiş. Hangisini istersin? Yokluktan, yoksulluktan bunalmış olan kadın hemen cevap veriyor: - Para Dede gelsin. Adam karşı çıkıyor: - Ben artık bir şeyler başarmak istiyorum. Başarı Dede’yi alalım içeriye. Küçük kız usulca diyor ki: - Benim için Sevgi Dede’yi alın içeriye. Anne baba şaşırıyor kızın bunu söylemesine: - Biz seni sevmiyor muyuz? - Biliyorum, seviyorsunuz, hem de çok seviyorsunuz. Ama ne olursa olsun benim için Sevgi Dede’yi alın içeriye. Adam çaresiz bir ifadeyle eşine dönüp şöyle diyor: - O zaman Sevgi Dede’yi davet edelim. Kadın da onaylıyor ve adam dışarıya çıkıyor. - Ben Başarı Dede’yi istedim, eşim Para Dede’yi, fakat kızımız Sevgi Dede’yi istedi. Bu yüzden biz Sevgi Dede’yi istiyoruz. Sevgi Dede ayağa kalkıyor, içeriye girerken arkasından Başarı Dede, en arkadan da Para Dede geliyor. Adam şaşırarak soruyor: - Fakat biz sadece Sevgi Dede’yi istemiştik ve sadece birinizin gireceğini söylemiştiniz. Neden hepiniz birden geliyorsunuz şimdi? Başarı Dede cevap veriyor: - Sevginin olduğu yerde biz Başarı ve Para da oluruz. Yalnız beni istersen Para’yı da beraberimde getiririm… Para’yı istersen o yalnız gelir. Ancak sadece Sevgi’yi istesen bile biz de beraber geliriz…

0 yorum:

gönlümden geçenlere bakın

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

bannerımı alırmısınız?


p>”"

gönlümden geçenler

gönlümden geçenler